טכנולוגיית PORT של שינדלר מייצרת מהפיכה בתחום מיטוב זרימת התנועה בבניין תוך מתן שירות ובקרת גישה מותאמים אישית.
שלמות היא אתגר לא קטן במתקן מודרני שבו כל נסיעה עשויה להיות מעורבת בשימוש באחד או יותר מאמצעי התעבורה האנכיים, קבלת אפשרות גישה לאזורים מאובטחים, ניווט למשרדים לא מוכרים וכו׳ – כל זאת בעת שברצונכם רק להיות ביעד שלכם ולהמשיך בעבודה שעליכם לעשות.
כאשר משתמשים בטכנולוגיית PORT של שינדלר, במערכת ניהול התעבורה האישית, הדרישה היחידה מהנוסע היא למסור את זהותו ואת היעד הנדרש במסוף PORT. טכנולוגיית PORT מטפלת בכל השאר על ידי תכנון וביצוע מסע רציף תוך שימוש בנתיב אופטימלי שאמור להימשך הכי פחות זמן כדי להשלימו.
בין התכונות הסטנדרטיות הכלולות בטכנולוגיית PORT יש מספר אופציות מתקדמות להתאמה נוספת של המערכת לצרכים שלכם.
טכנולוגיית PORT תוכננה להביא ממד חדש לשימוש במחסומים בתהליך הכניסה לבניין. באמצעות PORT, לא רק כל מי שנכנס יכול להיות מאומת כתקף אלא ניתן גם להזמין מעלית לקומת היעד המועדפת עליו ולמסור את זהותו ישר במחסום. ומכיוון שזוהי בקרת PORT אנחנו יכולים להבטיח שהמעלית תספק את המסע הטוב ביותר האפשרי בתנאי התנועה הקיימים.
כל PORT מצויד בקורא שיכול לתקשר עם כל מכשיר גלי רדיו תואם, החל מכרטיס פשוט ועד לסמארטפון. זה יכול לשמש כדי לספק תכונות מיוחדות במהלך פעולה רגילה של המעלית או כאשר ה-PORT מובנה בתוך מחסום, לספק מערכת בקרת גישה שמשולבת באופן מלא עם המעליות.
ניתן להגדיר חניה כך שהמערכת תשתמש בנתונים סטטיסטיים בזמן אמת כדי לקבוע את הקומות בעלות הסיכוי הגדול ביותר להיות מבוקשות במהלך פרק הזמן הנוכחי ותחנה את המעליות בהתאם. לחלופין, הלקוח יכול להגדיר מראש את קומות החניה.
כאשר נעשה שימוש ב-PORT ביחד עם המחסום, התכונה הזאת מונעת ממשתמש, שמעביר את הכרטיס שלו חזרה מעל המחסום, מלאפשר כניסה של אדם אחר על ידי פסילת הטרנזקציה השנייה במחסום הזה או בכל מחסום סמוך אחר.
תכונה אופציונלית זו מטרתה להניא נוסעים מלהיכנס לתא, למשל עם עמית, מבלי להשתמש בתג שלהם. אם נוסע נכנס למעלית מבלי להשתמש בתג שלו, ננקטת סנקציה כאשר שוב נעשה שימוש בתג הזה. זו עשויה לנוע בין הודעת אזהרה על מסך ה-PORT ועד לדרישה לאפס את התג בדלפק הביטחון בלובי.
בהרבה בניינים גבוהים רצוי למקסם את השימוש בפיר המעלית על ידי פריסה של מעליות בעלות סיפון כפול. כאשר משתמשים במערכות קונבנציונליות זה עשוי להיות מאד מתסכל עבור המשתמש, כאשר, לדוגמה, תא סיפון תחתון עוצר שוב ושוב עקב דרישת שירות בסיפון העליון או שקורה בלבול לגבי התא אליו יש להיכנס מהלובי. על ידי השימוש בטכנולוגיית PORT הבעיה הזאת למעשה לא קיימת. מכיוון שמראש אנו מכירים את כל הנוסעים ואת יעדיהם, המעליות בעלות סיפון כפול לא עוצרות ביתר תכיפות מהמעליות בעלות סיפון יחיד. בנוסף, הסימון המתקדם שמספק מסך ה-PORT לא מאפשר כל בלבול של הנוסעים.
שירות הסעות בין שתי קומות יכול להיראות כפעולת המעלית הפשוטה ביותר. למעשה, אם הפעולה הזו אינה ממוטבת, קיים פוטנציאל להובלת הרבה פחות אנשים מהיכולת התאורטית ולגרום לזמני המתנה ארוכים. בקרת ההסעות הלוך ושוב בטכנולוגיית PORT משתמשת בכלי הערכה של נפח הנוסעים כדי להגדיר דפוס שירות מתקדם שבכל רגע ממקסם את הזרימה במערכת ומצמצם עד למינימום את זמני ההמתנה.
בסביבת לובי שמימי שבו הנוסעים מובלים לאזור על ידי מעליות מהלובי הראשי ואז הם מוכנסים שוב למעליות לקומות הגבוהות יותר, יש תמיד חשש שתתרחש התקהלות יתר. על ידי השוואה של מספר האנשים שהובלו ללובי השמימי עם מספר העוזבים את הלובי, המערכת יכולה לזהות את האפשרות הזאת ולדחות את ההגעה ללובי השמימי עד שיהיה שוב מספיק מקום.
מכיוון שטכנולוגיית PORT יודעת מי הובל לכל קומה, היא יכולה להרכיב תמונה של התפזרות האוכלוסייה בכל קומה. במקרה של צורך בחילוץ, המערכת יכולה להחליט איזה קומות ניתנות לחילוץ דרך גרם המדרגות מבלי לגרום להתקהלות ולייעץ לנוסעים הללו להשתמש בגרם הזה באמצעות המסך שלה. בקומות אחרות היא יכולה להציע חילוץ באמצעות מעלית ומכיוון שהיא מכירה את האוכלוסייה, היא יכולה להביא מספיק מעליות כדי לקחת את כולם בקומה ספציפית בבת אחת ועל ידי כך למנוע פניקה.
בנסיבות רגילות תצורת המעלית אמורה לספק שירות מצוין לנוסעים שבה. עם זאת, עשויים להיות זמנים, כתוצאה מהגעה חריגה של מבקרים או אבדן תאי מעלית בקנה מידה רחב (למשל עקב בנייה), שזה לא מה שקורה. באמצעות יכולת התקשורת המתקדמת של טכנולוגיית PORT, הנוסעים יכולים לקבל הוראה לרדת גרם מדרגות אחד כדי להיאסף על ידי המעלית שלהם או להישלח גרם מדרגות אחד מעל היעד שלהם. זה יכול היה להתבצע כדי לצרף עצירות נדרשות ולפיכך, על ידי הפיכת מעליות לזמינות ביתר מהירות, להגדיל באופן משמעותי את יכולת הניטול של היחידות.
במהלך תקופות של תנועה חלשה, מערכת מעליות טיפוסית, בניסיון לצמצם עד למינימום את זמני ההמתנה, תקצה תא לאנשים בודדים. היות והמעלית מתאזנת במחצית העומס, נסיעות רבות מבוצעות עם עומסים מאד לא מאוזנים וכתוצאה מכך צריכת האנרגיה גבוהה. במצב ECO נסיעות “תנועה חלשה” מתוכננות לאפשר זמני המתנה סבירים במקום זמני המתנה מינימליים. פירוש הדבר שאין צורך בכל המעליות וכתוצאה מזאת מתקבל חיסכון משמעותי באנרגיה המוגבר עוד יותר על ידי הטיית מספר הנוסעים בתא כך שיתקרב ככל האפשר לעומס המאוזן.
עבור לקוחות שזקוקים למידע מפורט לגבי פעולת המערכת שלהם קיימת חבילת דיווח מקיפה.
מתאימה במיוחד לקבוצות מעליות גדולות או הגדרות תצורה בקו ישר בבניינים מסחריים עם תנועה כבדה, PORT יכולה להגדיל את יכולת הניטול ולקצר את זמני הנסיעה – כל אחד מהם בעד ל-35%.
PORT מפחיתה את ההתקהלות בלובי ובתוך התא, על ידי הקצאת נוסעים לקומות נפרדות. PORT מאפשרת גישה משולבת באופן מלא לבניין ו-myPORT מאפשרת בקרת מעלית וגישה מאובטחת לבניין באמצעות הסמארטפון שלכם.
ה-ECO של טכנולוגיית PORT מנטרת את תנאי התנועה ושומרת את זמני ההמתנה הממוצעים מתחת או על הערך המפורט, ומאפשרת חיסכון מקסימלי באנרגיה.
באמצעות טכנולוגיית PORT של שינדלר יש לכם אפשרות להסיר אילוצים רבים שקיימים ביחס ללייאאוט הפנימי, ולפיכך לאפשר לכם יתר חופש בעת העיצוב של דור הבניינים הבא.
טכנולוגיית PORT מאפשרת דרכים שונות לנסיעה דרך הבניינים מבלי לגעת אף פעם במעלית או אפילו בדלת.
ניהול התעבורה הטוב מסוגו
ניהול התעבורה של PORT מהווה הרחבה משמעותית של יכולות המערכת מה-PORT הבסיסי. מהכניסה ההתחלתית לבניין דרך התנועה קדימה ולבסוף היציאה, קיים פתרון מובנה לחלוטין שמאפשר נסיעה מאובטחת ונוחה. הוא כולל מגוון מסופים עם יישומים מיוחדים למבקרים, חניה, דלתות משרדים ודירות.