מערכת כה מתוחכמת זקוקה לערכת אביזרים יוצאת מגדר הרגיל כדי לאפשר את מגוון התכונות שמובנות בה. אביזרים אלה הם ה-Personal Occupant Requirements Terminals ומכאן השם טכנולוגיית PORT. ערכת מסופי ה-PORT החדשה שלנו כוללת מגוון מפרטים שמקיפים חומרה פנימית מתוקננת. לכל שאיפה אדריכלית או דרישה פונקציונלית בנקודת מגע מסוימת, קיים מסוף PORT כדי לספק אותה.
טכנולוגיית PORT מספקת יותר פונקציונליות מכל מערכת מעליות בעבר, היא עשירה בתכונות והן מתפתחות באופן קבוע. בנוסף למתן אפשרות יעילה ביותר לשימוש בקבוצת מעליות, הנוסעים שהיא משרתת ייהנו מהאופן החלק שבו הם מובלים אל יעדם עם מספר עצירות ביניים מינימלי. בנוסף, תכונות האבטחה המובלעות בעיצוב מבטיחות שקט נפשי במהלך הנסיעה.
טכנולוגיית PORT מתבססת על ניסיון ייחודי של 30 שנה בשינדלר עם מערכת בשם Destination Control שמשפרת בצורה רדיקלית את יעילות ניהול התנועה של קבוצת מעליות.
בשנות ה-90 של המאה הקודמת גובה הבניינים התחיל להיות מוגבל על ידי מספר המעליות הנוספות שנדרשו כדי לספק שירות תקין. הייתה הבנה כללית בתעשייה שגישה על פיה הנוסעים יוכלו לרשום את היעד שלהם לפני הכניסה לתא תספק רמת שירות גבוהה יותר מקבוצה ספציפית של מעליות ותפתור את הבעיה. עם זאת, בפועל אף אחד בתעשייה לא היה מסוגל ליצור מערכת שמבוססת על הקונספט הזה. בשנת 1992, שינדלר השיקה את Miconic 10, מערכת ה-Destination Control המעשית הראשונה שגרמה למהפכה בשוק. בשנות ה-2000 המוקדמות נעשה ברור שבקרת יעד היא הדרך שבה צריך להתקדם, חברות אחרות הציעו מוצרים אך שינדלר הייתה כבר בדור השני של המערכת – ו-PORT היא מערכת מהדור השלישי!
כאשר נוסע מוסר ל-PORT את היעד שדרוש לו, בין אם באמצעות מסוף, כרטיס RFID או סמארטפון, המערכת מנתחת את כל הצירופים האפשריים של הדרכים בהן הנסיעה הזאת יכולה להתבצע, תוך התחשבות בכל הקריאות האחרות במערכת והפריסה הנוכחית של כל מעלית. בעזרת אלגוריתם מיוחד שמייצג שנות מחקר רבות, נקבעת ההקצאה האופטימלית ונמסרת לנוסע דרך המסוף או הטלפון. הם יכולים אז לעמוד מול דלת המעלית שהוקצתה, מוכנים להיכנס במהירות ולהיות מובלים עם מינימום עצירות ביניים לקומה שלהם.
אנחנו מאמינים ששילוח באמצעות טכנולוגיית PORT מייצג נקודת שיא של התעשייה כיום. עם זאת, אנחנו לא קופאים על שמרנו. כל שנה אנחנו מקבלים יותר נתונים מאלפי היחידות שאנו מפעילים ברחבי תבל בהן נעשה שימוש על ידי קבוצות המחקר שלנו כדי לשפר את הביצועים באופן תוספתי. אין לנו כל כוונה לאבד את ההובלה שלנו בביצועים מתוך לחץ!
ליעילות במעלית יכולים בדרך כלל להיות שני מובנים הקשורים זה לזה. יעילות בניטול נוסעים ויעילות אנרגטית.
הקצב שבו המעלית יכולה לשאת נוסעים, הוא כמובן קריטי לתפעול הכולל של הבניין. בבניין משרדים, לדוגמה, במיוחד בשעת השיא בבוקר, אם מספר המעליות המותקנות לא יכול להניע ביעילות את האנשים לקומה שלהם, ייווצרו תורים, הנוסעים יהיו מתוסכלים ויורידו את המוניטין של המתקן. מתקן PORT יבטיח שנוסעים שמעוניינים להגיע לאותה הקומה יונחו לאותה המעלית בעת הצורך. מכאן שמספר העצירות של התא במהלך המסע למעלה הוא מינימלי, וכתוצאה מכך הזמן שיידרש לחזרת התא ללובי יתקצר. עם כל תא שמגיע בחזרה ללובי בשכיחות רבה יותר, גדלה היכולת לשרת נוסעים חדשים ויעילות ניהול התנועה הרבה יותר גבוהה.
ביחס ליעילות האנרגטית, עלינו להצביע על כך שכל מעלית של שינדלר בנפרד מצוידת בטכנולוגיית ההינע והחומרים העדכנית ביותר כדי לספק את רמת היעילות הגבוהה ביותר. אולם, בעזרת ה-PORT אנחנו יכולים להגיע רחוק יותר. מעלית PORT יכולה לפעול באופן כזה שהקבוצה עצמה תגדיל את יעילותה האנרגטית באמצעות תכונה שנקראת Energy Control Option או ECO. במצב ECO המערכת מספקת זמן המתנה קביל עבור כל הנוסעים בעודה מעניקה שירות ביעילות אנרגטית. הדבר פותר את הבעיה של קבוצות מעליות טיפוסיות, שצורכות את רוב האנרגיה כאשר ביקוש הנוסעים נמוך. במשך רוב שעות היממה, כאשר יש רק מספר קטן של קריאות נוסעים, כל נוסע יכול להיאסף במהירות רבה על ידי מעלית ולהיות מובל במהירות, ברוב המקרים ללא אדם נוסף בתא, לקומת היעד. באופן הזה, המעליות נוטות לנסוע מרחקים ארוכים עם מספר נוסעים קטן. יתר על כן, מכיוון שמעליות בדרך כלל מאוזנות ב-50% עומס, התאים במערכת נעים במצב לא מאוזן שאינו יעיל אנרגטית. מצב ECO פותר את הבעיה. על מנת לחסוך באנרגיה, מצב ECO יכול להשתמש בפחות מעליות עם יותר אנשים בכל תא, וכתוצאה מכך הנסיעות מתקצרות ואיזון העומסים משתפר. כתוצאה מכך, מצב ECO מצמצם עד למינימום את השימוש באנרגיה על ידי המעליות, תוך הקפדה על כך שזמן ההמתנה של הנוסעים לא יחרוג מרמה מוגדרת מראש: שביעות רצון של הלקוחות ויעילות אנרגטית גבוהה יותר בעת ובעונה אחת.
האבטחה מובנית בלב מערכת ה-PORT ויכולה לפעול ברמות שונות ומרובות. כאשר הבניין קיים או למעשה המערכת התאגידית הגלובלית כבר קיימת, מתקיים משטר ממשקי פשוט כדי לשלב אותו בצורה חלקה. עם זאת, לקוחות רבים כיום, כשנודע להם על ריבוי רמות האבטחה שמובנות במערכת ה-PORT ביקשו להטמיע אותן בלב אסטרטגיית האבטחה של הבניין שלהם.
בלב קונספט האבטחה של ה-PORT מצויה התקשרות ללקוח עם בקשה לזהות את עצמו כדי להעניק לו שירות. כך לדוגמה, כאשר הלקוח מציג את כרטיס ה-RFID שלו במחסום הוא לא רק משיג אפשרות גישה אלא נאמר לו באיזו מעלית לנסוע כדי להגיע ליעד המועדף עליו באותו הבוקר. למעלית PORT יש מסופים עם קורא כרטיסים משולב, כלומר, ברגע שהכרטיס ממוקם יכולה להתרחש טרנזקציית אבטחה. לעתים קרובות זה קורה במחסום שבו עיצוב ה-PORT המלוטש יכול להשתלב בקלות. אולם, במידת הצורך, שינדלר יכולה לספק את מערכת המעבר המהיר הפרטית שלנו.
בדומה לפתרון כרטיס ה-RFID, myPORT מספקת רמת פונקציונליות עוד יותר גבוהה, שניתן להשתמש בה בשילוב או במקום הכרטיסים. לבסוף, אף כי הסעיף הזה עוסק בעיקר ב-PORT ובקשר שלו למעליות, המערכת יכולה להיות מורחבת באופן ניכר ולספק את כל האספקטים של בקרת הגישה בתוך הבניין.
ה-PORT משפר את חווית הנוסע בכל אספקט אפשרי. אנחנו רוצים שכל קשר עם המשתמשים שלנו יהיה כזה שייתן להם הרגשת ביטחון, נוחיות ונוחות. מרגע הכניסה לבניין ומבלי שיהיה עליהם לגעת במשטח כלשהו, הם מורשים לגשת לבניין, הולכים למעלית שלהם ומובלים במהירות לקומה שלהם. המטרה שלנו היא לעורר תחושה חזקה של רווחה והרגשה שהמערכת קיימת על מנת לספק להם שירות מותאם אישית.
אנחנו נלמד לאן הם בדרך כלל רוצים ללכת ברגע מסוים וננסה לחזות מראש את הצרכים שלהם. ננסה תמיד להקצות להם מעלית שאינה מלאה מדי ותגיע ליעדם ללא עצירות ביניים מרובות ומעל לכל אנחנו ננסה תמיד לעורר את התחושה שכל נסיעה שלהם נחשבת על ידי ה-PORT לבעלת חשיבות עליונה.